Marine Craft – Case Kuvaus

Marine Craft Oy on erikoistunut korkealuokkaisten, räätälöityjen moottoriveneiden suunnitteluun, valmistukseen ja toimitusprojekteihin. Yrityksen ydinosaamista ovat asiakaskohtaiset luksusratkaisut, viimeistelyyn asti viety käsityölaatu sekä tekninen innovatiivisuus. Asiakaskunta koostuu vaativista yksityisasiakkaista ja kansainvälisistä edustajaverkostoista.

💶 Liikevaihto: noin 12,5 miljoonaa euroa vuodessa
👥 Henkilöstö: 38 työntekijää (veneinsinöörit, suunnittelijat, tuotannon ammattilaiset, projektipäälliköt)
🧭 Tavoite: olla Euroopan arvostetuin yksilöllisten huippuluokan moottoriveneiden valmistaja


CASE SISÄLTÄÄ KUVAUKSET SEURAAVISTA OSA-ALUEISTA

Liikeidea

Tiivis kuvaus organisaation toiminta-ajatuksesta P7-mallia hyödyntäen. Kuvaus kiteyttää, mitä Marine Craft tekee, kenelle, miten ja miksi.


Strategia

Yrityksen keskeiset strategiset valinnat ja painopisteet, kuten kohdemarkkinat (vaativat yksityisasiakkaat ja edustajaverkostot), kilpailuetutekijät (yksilöllisyys, käsityö, teknologia) ja toimintalinjat, jotka tähtäävät kansainväliseen kasvuun ja huippuluokan toimituskykyyn.


Ekosysteemi

Kuvaus Marine Craftin kumppaniverkostosta, kuten runkotoimittajat, moottorivalmistajat, design-partnerit ja rahoitusyhteistyökumppanit. Lisäksi teknologiapohja (CAD, ERP, PLM, laatujärjestelmät) ja sidosryhmät, jotka mahdollistavat monivaiheisen tuotantoprosessin, jälkimarkkinoinnin ja huollon.


Liiketoiminta-arkkitehtuuri

Kuvaus siitä, miten yrityksen toiminnot (tuotekehitys, tuotanto, projektinhallinta, toimituslogistiikka, myynti ja taloushallinto) liittyvät toisiinsa projektivetoisessa liiketoiminnassa.


Roolit

Organisaation tärkeimmät työroolit ja vastuualueet: myynti, logistiikka, asiakaspalvelu, sisäänosto ja varastonhallinta.


Tietojärjestelmät

Tässä osiossa kuvataan, mitä järjestelmiä yritys käyttää liiketoimintansa tukena, miten niitä hyödynnetään ja millaisia integraatioita tai haasteita järjestelmäympäristössä esiintyy.