OPERATIIVINEN JOHTO
Toimitusjohtaja
Toimitusjohtaja johtaa yrityksen strategista suuntaa, asiakaskumppanuuksia ja vaikuttavuustavoitteita. Hän vastaa siitä, että palvelulupaus – käytännönläheinen, dataperusteinen ja tulosohjattu kehittäminen – toteutuu kaikissa asiakaskohtaamisissa. Rooliin kuuluu myös palveluportfolion kehitys, kumppaniverkostojen rakentaminen ja asiantuntijatiimin ohjaus. Toimitusjohtaja toimii sekä sisäisenä kulttuurinkantajana että ulkoisena brändilähettiläänä.
STRATEGINEN JOHTORYHMÄ
Palvelukehityspäällikkö
Vastaa yrityksen palvelukonseptien kehittämisestä ja tuotteistamisesta. Hän koordinoi palvelumallien yhtenäisyyttä, rakentaa valmennusmoduuleja ja varmistaa, että ratkaisut skaalautuvat eri asiakastilanteisiin. Hän toimii myös linkkinä asiakaspalautteen ja tuotekehityksen välillä.
Talouspäällikkö
Talouspäällikkö seuraa projektien kannattavuutta, hallitsee budjetointia ja raportointia, ja ohjaa resursointia tiedon pohjalta. Hän huolehtii myös kassavirran hallinnasta, yhteistyöstä kirjanpidon kanssa sekä johdon taloudellisesta tiedonsaannista. Talouspäällikkö osallistuu myös tarjousten ja laskutusmallien rakentamiseen.
Vaikuttavuuspäällikkö
Vastaa palveluiden tulosvaikutusten mittaamisesta ja dokumentoinnista. Hän suunnittelee asiakasprojekteihin vaikuttavuusmittarit, kokoaa tulosaineistot ja rakentaa viestintää, joka perustuu saavutettuihin muutoksiin. Hän toimii yhteistyössä konsulttien kanssa ja tukee asiakasreferenssien laadintaa.
ASIANTUNTIJA- JA PROJEKTITYÖ
Johtava konsultti
Johtava konsultti vastaa vaativista kehitysprojekteista ja toimii asiakkaan sparraajana, fasilitaattorina ja asiantuntijana. Hän suunnittelee projektin etenemisen, ohjaa työpajoja ja valmennuksia, ja seuraa tulosten syntyä. Hänellä on erityisosaamisalue (esim. strategiatyö, palvelumuotoilu, liiketoimintamallit), jonka kautta hän kehittää myös sisäisiä käytäntöjä.
Liiketoiminta-analyytikko
Analyytikko tuottaa asiakkaille datapohjaisia tilannekuvia ja kehitysehdotuksia. Hän kokoaa talous- ja toiminnallista dataa, analysoi tehokkuutta, kannattavuutta ja kasvumahdollisuuksia, ja tuottaa visualisoituja raportteja (esim. Power BI:llä). Analyytikko tukee myös vaikuttavuuden seurantaa.
Valmentaja / fasilitaattori
Valmentaja suunnittelee ja toteuttaa työpajoja, koulutuksia ja tiimivalmennuksia. Hän vastaa osallistujakokemuksesta ja siitä, että oppiminen yhdistyy käytännön muutokseen. Hän toimii tiiviissä yhteistyössä johtavien konsulttien kanssa ja tukee osaamisen siirtoa asiakasorganisaation sisällä.
Projektikoordinaattori
Projektikoordinaattori seuraa asiakasprojektien etenemistä, huolehtii aikatauluista ja materiaalien toimituksesta sekä vastaa dokumentoinnista. Hän toimii linkkinä asiakkaan ja asiantuntijatiimin välillä ja varmistaa, että projektit etenevät suunnitellusti ja hallitusti. Rooliin kuuluu myös oppimisalustan ylläpito.
MARKKINOINTI JA KEHITTÄMISKUMPPANUUDET
Viestintävastaava
Vastaa brändiviestinnästä, asiantuntijasisällöistä ja näkyvyydestä verkossa. Hän suunnittelee ja tuottaa julkaisuja, ylläpitää verkkosivustoa ja koordinoi asiakastarinoiden muotoilua. Hän tukee myös webinaarien, uutiskirjeiden ja sosiaalisen median kampanjoiden toteutusta.
Kumppanuuspäällikkö
Rakentaa ja ylläpitää suhteita kehitysyhtiöihin, koulutusorganisaatioihin ja ohjelmarahoittajiin. Hän kartoittaa yhteishankemahdollisuuksia, osallistuu ohjelmasuunnitteluun ja rakentaa tarjouksia laajempien kokonaisuuksien kilpailutuksiin. Roolissa painottuvat neuvottelutaidot ja verkostotyö.
🎓 Miksi roolit kannattaa kuvata?
Roolien kuvaaminen selkeyttää organisaation rakennetta, vastuujakoa ja osaamistarpeita. Kun jokaisella tehtävällä on määritelty tarkoitus ja rajapinta, työtehtävät nivoutuvat toisiinsa hallitusti, päällekkäisyyksiä vältetään ja vastuut toteutuvat käytännössä. Selkeät roolikuvaukset auttavat myös uusien työntekijöiden perehdyttämisessä, sisäisessä kehittämisessä ja toiminnan skaalauksessa. Kyse ei ole vain nimikkeistä – vaan siitä, miten kokonaisuus toimii ihmisten kautta.